woensdag 17 juni 2015

Dag 17: Campers inleveren en naar New York City

Gisteravond en vannacht heeft het een beetje geregend, het is lekker afgekoeld, dus we kunnen vast een beetje afkicken van het warme zomerweer en langzaam wennen aan de temperaturen in Nederland.

Met opgeruimde campers vertrekken we rond 08.30 van de Pine Cone campground in  Freehold, New Jersey. We tanken ze onderweg nog even netjes af, en na alle formaliteiten bij de camperverhuurder in Middletown worden we met een shuttle(busje) naar Newark Airport gebracht. Daarvandaan gaan we met een hotel-shuttle naar het Best Western Robert Treat hotel in Newark. Uiteindelijk zijn we daar rond 13.30, crashen even languit op de hotelbedden en vertrekken een uurtje later met wederom een shuttle naar het Newark Penn treinstation. Daarvandaan nemen we de PATH richting het WTC.

Het nieuwe trein- en metrostation van het World Trade Center is nog in aanbouw, maar wordt iets heel bijzonders.
We hebben vóór de reis al tickets geboekt voor het observatiedek van het nieuwe One World Trade Center, het is op 29 mei pas geopend, dus de timing is voor ons prima! Omdat de tickets aan het tijdstip van 17.30 gebonden zijn, struinen we voor die tijd nog even langs het indrukwekkende 9/11 memorial.

De reisgenoten bij het 9/11 memorial. Op de achtergrond het witte 'Oculus', de nieuwe World Trade Center Transportation Hub

One World Trade center past van dichtbij bijna niet op de foto...

Het One World Observatory, het pas geopende observatiedek, heeft een eigen ingang. Na een veiligheidscontrole gaan we met de snelste lift ter wereld in minder dan een minuut naar de 102e verdieping. En probeer dan je oren maar eens open te houden! :-)

Er is veel tijd en ruimte om uitgebreid foto's te maken, je hebt rondom zicht!

De zuidwestkant van Manhattan, met in de verte Ellis Island en het vrijheidsbeeld...

De oostzijde van Manhattan, met de mooie bruggen.

Een blik Uptown, richting het noorden met in de verte het Empire State building.

Rechts het Empire State building, links van het midden zie je de verlichte reclames van Times Square tussen de gebouwen door...
Na dit prachtig uitzicht lopen we richting Wall Street, waar vlakbij een T.G.I. Friday's zit, een restaurantje waar we willen gaan eten. Als we daarmee klaar zijn is het best koel en bijna donker geworden.

We lopen weer richting WTC voor de PATH trein naar Newark, bellen daar de hotel-shuttle weer en rond 21.30 zijn we redelijk moe in het hotel. We maken daar nog even gebruik van computers en printer om ons alvast even online in te checken bij Delta Airlines voor de vlucht naar huis.

Morgen maken we de koffers en handbagage vast gereed voor de terugvlucht, parkeren onze bagage dan in de storage room van het hotel, en gaan dan nog een laatste keer naar Manhattan, om nog even in de straatjes rondom Times Square te wandelen voordat het onvermijdelijke moment aanbreekt: de tijd om naar huis te gaan.

We hebben de afgelopen twee en halve week genoten van deze reis. De route die we vooraf hebben uitgestippeld is uitermate goed bevallen, uiteraard zou het nog mooier zijn als je er langer de tijd voor kon nemen, maar dat is nou eenmaal niet voor iedereen weggelegd. Wij zijn heel tevreden! Als het aan ons ligt komen we gauw weer terug naar de USA.

Morgen of overmorgen volgen de laatste foto's uit New York, met het staartje van ons reisverslag: de terugreis. Wij maken ons op voor het laatste stukje van dit mooie avontuur morgen.

1. paarsespinmetgoudkruis18 juni 2015 om 01:02

Met VLAG en wimpel geslaagde reis dus ;)
    Alvast een hele goede terugreis.
    Geniet nog even van jullie dagje New York.